In order to view this object you need Flash Player 9+ support!

Get Adobe Flash player

Powered by RS Web Solutions

I 2 Move

AddThis Social Bookmark Button

Proiectul LLP-LdV/PAR/2010/RO/098

Module inovative şi interactive în educaţia vocaţională - intensificarea şi diseminarea  inovaţiei prin interacţiune (Innovative Interactive Modules in Vocational Education - Enhancing and Disseminating Innovation Through Interaction)

Proiectul a fost realizat de patru şcoli din tot atâtea ţări diferite.

Noi am fost contactați şi invitaţi  să participăm la acest proiect de Şcoala Banki Donat din oraşul Ajka Ungaria. Celalte şcoli au fost cel din Werne Germania şi Beringen din Belgia. La început coordonatorul proiectului a fost Şcoala din Werne. După înbolnăvirea coordonatorului din Werne Tohrsten Neuhaus coordonarea a fost preluată de Tonny Raymakers de la şcoala din Beringen.

Acum când am ajuns la terminarea  proiectului putem afirma că a fost un proiect  bine  conceput şi derulat cu succes. S-au scris modulele de învăţare pentru toate cele trei domenii: prelucrarea lemnului, a  metalului respectiv electrotehnic şi la fiecare s-au realizat module de trei nivele de comunicare, şi profesionale.

Am realizat chiar la începutul proiectului unele dicţionare pentru profesiile lemn, metal şi electrotehnic în patru limbi, engleză (limba proiectului), română, maghiară, germană. Aceste dicţionare au uşurat mult munca când s-au realizat modulele, materialele şi produsele aferente celor trei nivele de conlucrare concepute de noi.

Totadată au fost întocmite şi module culturale, menite pentru o mai bună cunoaştere a partenerilor implica şi în proiect. Modulul de la partea culturală s-a structurat pe informaţii în câteva domenii bine distincte, ca sport, muzică, geografie, economie, şi în aceste categorii separate nivele au fost separate pe nivele ca A1, A2 şi B1.

La partea culturală s-au realizate module, care accesat uşurează  orientarea în Europa actuală. Cum Europa este un continent complex fiecare ţară a scos în evidenţă câteva caracteristici considerate importante referitoare la ţara sa de origine care pot fi reţinute uşor sau relativ uşor.

Durabilitatea, viabilitatea  şi adevărata eficienţă a proiectului se va vedea  în viitor , cînd elevii celor 4 instituţii implicate în proiect vor obţine certificate care atestă competenţele lingvistice, culturale cât şi profesionale.

Tânărul care obţine un astfel de  certificat dă dovadă că posedă cunoştinţe culturale despre cele patru ţări implicate, are un nivel de limbă engleză care îi uşurează conlucrarea şi comunicarea, precum şi uşor integrarea lor pe piaţa muncii din  Europa .

Modulele de învăţare vor fi accesibile la început numai pentru elevii şcolilor implicate în proiect, dar cu timpul am vrea ca să fie accesabile şi pentru alţi elevi din alte şcoli cu profil educaţional asemănător şcolilor.

O singură barieră, dificultate în continuarea proiectului ar fi asigurarea continuă a  bazei financiare.

Noi ne-m gîndit la mai multe posibilităţi de finanţare. O variantă ar fi de atragere a  unor surse prin diferite proiecte.

La o altă variantă partea financiară ar putea fi suportată parţial de şcoală parţial de întreprinzători privaţi la care tânărul desfăşoară activitatea practică cât şi de tânărul implicat în proiect.

Căutarea unor asociaţii care se împlică în ajutarea tinerilor dezavantajaţi, cum ar fi asociaţia  CJD DOMUS- din oraşul nostru Cristuru/-Secuiesc.

AddThis Social Bookmark Button

Romániában folytatódott a i2move projektmunka

A Zeyk Domokos Iskolaközpont 6 tanára, egy két éven át tartó Uniós pályázat – a Leonardo egész életen át tartó tanulás program – nyerteseként Székelykeresztúron fogadta a résztvevő országok: Németország (Werne), Belgium (Beringen) és Magyarország (Ajka) képviselőit október 9 -15 között. Ez már a harmadik találkozó volt, hisz a projekt 2010 decemberében indult, és 2012 márciusában, Belgiumban fogjuk lezárni és kiértékelni. 

AddThis Social Bookmark Button

I 2 Move

Március 30:

Megérkeztünk a Projekt második színhelyére az ajkai „Bánki Donát” Szakközépiskolába.

12 órás utazás után érkeztünk meg Magyarpolányba ahol a „Panoráma” Panzióban voltunk elszállásolva. Mi érkeztünk elsőnek nemsokára utánunk a németek és belgák is megérkeztek. Ajka - Magyarpolány kb. tíz perces távolság kisbusszal, a B.D.Sz.K.I.-ba mentün ahol Nagy Péter igazgató úr és a kollégák fogadtak. Bemutatták az iskolájukat kivetítve, az osztálytermeket, kabineteket és a fémmegmunkáló műhelyt. Ezután visszatértünk a tanáriba ahol fogadás volt.

AddThis Social Bookmark Button

INOVATIV-INTERAKTIV MODULOK A SZAKOK TANÍTÁSÁBAN

Ez a pályázat kb.3-4 évvel ezelőtt Csarmasz János ötlete volt, aki a Bánki Dónát Szakképző Iskola és Kollégium műszaki tanára. Az Ajka-i Bánki Dónát Szakképző Iskola és Kollégiumot: Throsten Neuhass a Németországi Werne Szakközépiskola tanára kérte fel, hogy együtt pályázhassanak még egy Belgiumi iskolával a Leonardo da Vinci Partnerschaftsproiect I MOVE (Leonardo da Vinci MOBILITÁSI program), (élethosszig tartó tanulás) pályázat megnyeréséért.

Ki olvas minket

Oldalainkat 74 vendég böngészi