In order to view this object you need Flash Player 9+ support!

Get Adobe Flash player

Powered by RS Web Solutions

AddThis Social Bookmark Button

Kirándulás a Hódmezővásárhely-i testvériskolához

2010 oktober 7 és 11 között iskolánkból 19 diák és négy kísérő tanár, Kiss József, Bartos László, Kiss Klára és Tekeres Imola az Eötvös József Hódmezővásárhely-i testvériskolához utazott. Az utazás előtti napokat nagy készülődés, izgalommal teli napok előzték meg. A diákjaink közt voltak olyanok, akik most először mentek Hódmezővásárhelyre, de nemcsak ezért volt nagy az izgalom, hiszen baráti kapcsolatok is alakultak ki a két iskola között az előző találkozások alkalmával és nagyon várták már a találkozást.

A diákjaink családoknál voltak elszállásolva. Ami új kapcsolatok létrehozását jelentette. Az utazás nagyon hosszúnak tűnt, de a fáradságért cserébe szép tájakat, vidékeket csodálhattunk meg. Érkezésünkkor nagy vendégszeretetben volt részünk, ott voltak a hódmezővásárhelyi diákok, szülők, tanárok és izgatottan várták vendégeiket. Egy rövid fogadás után mindenki megtalálta vendégfogadóját és elváltunk.

Az első nap gazdag programok várták diákjainkat az iskolában: különböző órákon vehettünk részt: biológia, média, informatika, földrajz, angol stb. Ez után az Emlékpont időszaki kiállítását tekintettük meg, majd séta a városban. Ebéd után egy barátságos focimeccsen vettünk részt a Stadionban melyen a Zeyk Domokos tanulói mérkőztek meg az Eötvös József XI. osztályos tanulóival. A mérkőzés után pihenőként szavalatok és előadások a könyvtárban, ahol iskolánk XI.-es diákja Molnár Barna előadta Vass Albert, „Adjátok vissza a hegyeimet” című monológját.

Második nap egy város ismetető vetélkedőn vettünk részt ”Ismerd meg Hódmezővásárhelyt”, melyet 39-ik alkalommal rendeztek meg és amelyen értékes helyezéseket értünk el. A versenyen 2 fős csapatok vettek részt

A verseny menete: először az iskola kijelölt termeiben minden csapat kitölt egy feladatlapot, majd ezt követően a kiosztott 2. feladatsor alapján a város kulturális emlékhelyeit keresik fel a diákok. Az útvonalon a városi könyvtárat is útba kellett ejteni, ahol a feladatlap következő részét is megkapták a csapatok.

A játékidő 90 perc volt. A feladatok megoldásához minden segédeszköz felhasználható volt.

Hódmezővásárhely várostérkép, várostörténeti és évfordulós anyagok, toll, óra; kerékpár használata. Ebéd után szabadprogram.

A harmadik nap egy kiránduláson vettünk részt a Hódmezővásárhely-i diákokkal együtt. A kirándulás célja Budapest, Magyarország fővárosának megtekintése. Budapest megközelítése is gazdag élményeket kínált ugyanis vonattal történt. Budapesten meglátogattuk

A 100 éves Szépművészeti Múzeumot Európa legjelentősebb múzeumai között tartják számon. Anyagának sokrétűsége, történeti folyamatossága és mesterművek sokasága méltán biztosít számára előkelő helyet a gyűjtemények sorában. A Szépművészeti Múzeum az egyetemes művészet emlékeinek ad otthont az ókortól napjainkig.

Hősök tere Budapest legtágasabb, legnagyobb hatású tere szűkebb értelemben véve a Millenniumi emlékművet jelöli. A Világörökség része.

A Városliget, Budapest legnagyobb parkja a XIV. kerületben található. A főváros kedvelt pihenőhelye és kulturális centruma.

Budai vár. Különleges látványosság a 19. század végén kiépített Halászbástya a középkori eredetű gótikus Mátyás-templommal.

Szabadprogram a Westendben. Kipróbáltuk a tömegközlekedési eszközöket metró, villamos.

Negyedik nap hazautazásunkkal telt el, mindenki nagyon fáradt volt, alig várták hogy újra hazaérkezzünk.

Ez a kirándulás egy élmény-dús, programmal teli, felejthetetlen élmény volt. Nagyon jó volt találkozni velük és sok új embert ismertünk meg, akik nemcsak kedvesek és barátságosak, hanem olyan tulajdonságaik vannak, amelyek sokunkból hiányoznak. Ez a szeretet és ebből a szeretetből mi is kaptunk.