In order to view this object you need Flash Player 9+ support!

Get Adobe Flash player

Powered by RS Web Solutions

AddThis Social Bookmark Button

BARANGOLÁS ÓZDON ÉS KÖRNYÉKÉN

írta: Hevele Dalma

2016. április 18-22

Április 18–án reggel az iskola udvarán elbúcsúztunk a szintén hét órakor induló budapesti csapattól. Nagy izgalommal készültünk hosszú utunkra, Ózdra. Magyarországon megpihentettük szemünket a Petőfi számára a szabadságot jelképező rónán.

Debrecenben Krisztina előre elkészített ismertetője segítségével tekintettük meg a református nagytemplomot, a Kossuth-szobrot, a szökőkutat a magyarok bejövetelét ábrázoló Honfoglalás című képpel, valamint a főnixmadárral. Megkerestük a Déri Múzeumot is.

Estére célállomásunkra érkeztünk. Az ózdi tanárnők kíséretében megrohamoztuk a Tesco üzletet. Másnap helybeli diákokkal és pedagógusokkal sétáltunk a városban. Jól éreztük magunkat a tiszta, virágos, három faluból kialakult valamikor ipari településen. Meghatottan készítettünk fényképet a magyar és székely zászlós városháza előtt. Túloldalon a fagyizó akciós, finomabbnál finomabb főzött fagylalttal csábított. Meglátogattuk a hatalmas, régi pompáját őrző színházat. Csak a zenészárokban elfér egy közepes garzonlakás. Tiszteletünkre a vasfüggönyt is felgördítették. A modern, jól felszerelt iskolába, a SZIKSZI-be (Széchenyi István Katolikus Közgazdasági Szakközépiskola) is benéztünk. Délután a polgármester jóvoltából ingyen lubickoltunk a városi uszodában.
Szerdán Budapestre utaztunk. Kívül- belül megcsodáltuk az Országházát. Az őrségváltást is elcsíptük. Kicsit félve álltunk fotózkodni a szép szál katonák mellé. Ebéd után bementünk a Szent István Bazilikába. Erős szélben átsétáltunk a Lánchídon. Elidőztünk a budai várban is, oda mozgólépcsővel mentünk fel. Gyönyörködtünk a kilátásban, a szép hímzett blúzokban. Buszunk a Margit hídnál várt. Meghallgattuk diákjaink Margit szigetről (azelőtt az Országházról, a bazilikáról, a budai várról) készült beszámolóját. Nem hagytuk ki a Hősök terét sem. A buszban vígan énekeltünk, jól megfért egymás mellett a népdal, a nóta és a könnyűzene. Estére az iskola lelkésze közösségi játékokat készített elő. Az ózdi diákok anyukái pompás süteményeket küldtek nekünk.
Csütörtökön délelőtt interjú készült egy ózdi kozmetikusnővel. Délután a természet csodája, az aggteleki cseppkőbarlang várt. Lenyűgöztek a fantasztikus képződmények, megnyugtatott a barlang csendjében hallgatott zene. Kellemes meglepetés volt, hogy az egyik látogató nagyon megdicsért minket jó magaviseletünkért. Büszkén válaszoltuk neki, hogy Székelykeresztúrról jöttünk, a szakközépiskolából. Egy százötven lelkes erdők által övezett falucskában betekintést nyertünk a biogazdálkodás titkaiba. Barátságos komondorokkal és hucul lovakkal játszottunk. Este búcsú buli volt. Nehezen váltunk el ózdi barátainktól. Az étterem előtt Jeddy Árpika és az ózdi Zozó még tartott egy kis bemutatót néptánctudásából.
Pénteken hazaindultunk. Megálltunk Egerben. Elbűvölt a főszékesegyház. Bementünk a Varázstoronyba. A Camera Obscura (periszkóp) segítségével megnéztük a város legfontosabb épületeit. Az egri várban fegyveres bemutatót is láthattunk korhű öltözetbe bújt harcosokkal. Legijesztőbb a puska durranása volt.
Ahogy otthonunkhoz közeledtünk, mind sűrűbbek lettek a telefonhívások és mind vidámabbak mi magunk. Hiába értünk későn haza, egy otthonban sem lett azonnali lefekvés. Mindenki vidáman mesélte az élményeit.
Tartalmas, szép kirándulásban volt részünk.