In order to view this object you need Flash Player 9+ support!

Get Adobe Flash player

Powered by RS Web Solutions

AddThis Social Bookmark Button

Hódmezővásárhelyre látogattunk

írta: Tekeres Imola

2014. április 7-11.

Iskolánk a 2013-2014-es tanévben sikeresen pályázta meg a Julianus Testvériskola Program keretében a határon túli oktatási intézmények részére kiírt pályázatot.

A megnyert pályázatnak köszönhetően 2014.április 7-11 között iskolánk 20 diákja, Tekeres Imola és Kiss József pedagógusok kíséretével, Csongrád megye második legnagyobb városába, Hódmezővásárhelyre látogatott az Eötvös József Székhelyintézményhez, ahol nagy szeretettel fogadtak bennünket. Nagy volt a viszontlátás öröme ugyanis két iskola között 12 éves élő kapcsolat áll fenn. Kollégiumban szállásoltak el.

Az első nap programja egy barátságos futballmérkőzéssel kezdődött, majd ebéd után közösen megtekintettük a város nevezetességeit. Este moziba mentünk ahol megnéztük a Noé című 3D-s filmet.

Második nap egy egész napos kiránduláson vettünk részt, Makón és Szegeden. Megcsodálhattuk Makón a Makovicz Imre építész által tervezett épületeket és a makói múzeumot. A Hagymatikumot belülről is megcsodáltuk és egy két órás élmény fürdőben lazítottunk. Szegedre délután érkeztünk. Már alig maradt időnk, de megtekintettük a Szécsényi teret, az Aradi Vértanuk terét, a zenélő órát, a Tiszát, a Városházát és a Dómot.
Harmadik nap az iskola könyvtárában gyülekeztünk, részt vettünk közösen egy tanórán. 10 órától az általunk betanult három bohózattal kedveskedtünk vendéglátóinknak.
Ebéd után egy Felvidéki programon nyertünk betekintést a Felvidéki magyarok kitelepítésének történetébe.
Külön élmény volt, hogy az ott tartózkodás ideje alatt minden rendezvényen vendéglátóinkkal közösen vettünk részt. Ezáltal is erősödtek a személyes-baráti kapcsolatok.
Hiszem, hogy ezek a kirándulások nem csak ismeretszerzésre nyújtanak lehetőséget, hanem a legerősebb közösségeket kovácsolják.