In order to view this object you need Flash Player 9+ support!

Get Adobe Flash player

Powered by RS Web Solutions

AddThis Social Bookmark Button

Kirándulás Hódmezővásárhelyre

Jártunk, láttunk, visszajöttünk, elmeséljük. Tőlünk nektek. Ha kíváncsiak vagytok hogy, hol jártunk és mit hogyan láttunk, olvassátok el, megéri.

Hónapok óta vártuk, számoltuk a napokat, hogy ismét eljöhessen az a pár nap, amelyet testvériskolánk, az Eötvös József Székhelyintézmény a tanáraival és tanulóival töltünk.

2011. április 14-én, csütörtökön reggel 7-órakor kis csapatunk gyülekezett a Zeyk Domokos iskola előtt. Az iskolánk 36 diákja és 3-kisérőtanára (Kulcsár József, Kiss József, Tekeres Imola) indult útra Hódmezővásárhely felé, egy reményeink szerint hosszantartó, már nagyon jól ismert kapcsolatú testvériskolához, ahol nagy szeretettel fogadtak bennünket. Ez az iskola az Eötvös József Székhelyintézmény Hódmezővásárhelyen Csongrád megye második legnagyobb városában.

Kicsit tartottunk a hosszú tíz órás úttól, de a fegyelmezett társaságunknak köszönhetően az út elröppent és mi máris a kedves diákok és kollegák között találtuk magunkat. A viszontlátás örömei után elfoglaltuk a négynapi szállásunkat, otthonunkat utána jól megvacsoráztunk és gyorsan a környék felfedezésére indultunk. Megérte.

Minden napunk az iskolában kezdődött.

Első nap kilenc órakor már az iskolában voltunk ahol testvériskolánk hagyományának megfelelően idén is megrendezték a névadóról elnevezett Eötvös-napot.

Ezen az iskolai napon az iskolai képzésekhez illetve pályázatokhoz, EVP-hez kapcsolódó programokat szerveztek, melyen mi is részt vettünk.

Volt sportprogram, egészségügyi, közgazdász, kézműves, ÖKO foglalkozás, Liszt-vetélkedő. A programok zárásaként először Eötvös - Zeyk labdarúgó-mérkőzésre került sor, amelyet szoros küzdelemben a hazaiak nyertek egy góllal.

Végül tanár-diák röplabdamérkőzésre került sor.

Második nap a Kozmutza iskola diákjai és az Eötvös diákjaival rövid kirándulást tettünk Mártélyra ahol egy ügyességi vetélkedőn vettünk részt. Majd ebéd után a helyi, uszodában élveztük a meleg napfényt és a 28 C0 vizet.

Vacsora után a város esti szépségét csodáltuk meg.

Harmadik nap, talán a legcsodásabb kiránduláson vettünk részt, Ópusztaszeren.

Magyarország leglátogatottabb múzeuma, a honfoglaló magyarok tiszteletére kialakított Ópusztaszeri Nemzeti Történeti Emlékpark. A park egyik különlegessége „A magyarok bejövetele” című 1800 négyzetméteres festmény, a Feszty-körkép. Ópusztaszer a magyarság történelmének, múltjának, identitás-tudatának fontos helyszíne. Árpád és a vezérek itt ejtették szerét az ország minden dolgának. A 18-19. századtól „első országgyűlésként” is emlegetik az eseményt.

A nap további részét Szegeden töltöttük

Majd búcsúvacsora, és reggel 8-órakor nehezen és szomorúan de a következő találkozás reményében haza indultunk. Az utazás során jobban megismerhettük egymást és egy élményekben bővelkedő, kellemes kirándulást töltöttünk együtt. Minden diákunk nevében mondhatom, hogy a kirándulás pozitív benyomást keltett bennünk, sok hasznos ismerettel gyarapodtunk, amire mindig szívesen fogunk emlékezni.